Tuesday, May 29, 2012

Rupanya WANITA itu kuat!!!

Assalamualaikum...
dear readers (if i have any)heheh..
tak tahu mana nak mulakan cerita ini,tapi hati ni meronta-ronta ingin menulis tentang satu blog sedih ni...
tak dapat nak bayang kan jika saya berada di tempatnya..WANITA...ya..dia seorang wanita,dan dia seorang yang cekal saya kira...dia mungkin tidak kuat pada dasarnya..tapi dia meneruskan hidup demi 2 anak yang masih kecil.
Kematian suami disaat perkahwinan masih muda Aini Nurbaya cekal meneruskan kehidupannya biarpun dihimpit perasaan rindu mendalam kepada suaminya...ahhh adakah saya sedang menulis sinopsis disini???huhuhu

Pertama kali membaca blog MAWARNAFASTARI hati saya terusik sebak membaca tiap-tiap bait tulisannya...begitu sengsara merindui orang yang telah pergi selama-lamanya.Saya dapat merasai setiap penderitaan,setiap kerinduan dan setiap kasih sayang dalam hidup MAWARNAFASTARI.Bagaikan saya yang menghadapi segala kehidupannya..Sebak ....

Banyak yang saya belajar dari blog MAWARNAFASTARI..satu yang nyata ialah..kita ini hanya pinjaman dari Allah SWT..Segala yang kita ada hanyalah pinjaman,bila-bila masa Allah boleh tarik dari kita..ibu bapa,suami,anak-anak itu semua hanyalah pinjaman..selagi mereka ada kita hargailah mereka..entah esok atau lusa mereka akan pergi meninggalkan kita....

Saya tidak tahu..adakah saya akan jadi sekuat Aini Nurbaya jika saya menghadapi situasi yang..kehilangan orang saya sayang??Adakah saya setabah beliau???saya tanya pada diri..kuat kah saya???

 Allah tidak akan sekali-kali menguji hambaNya diluar kemampuan hambaNya.

No comments:

Post a Comment

yang manis yang hensem berkata-kata