Thursday, August 4, 2011

My Passion....

Nak ceciter sikit pasal apa yang saya sangat suker buat....first thing...saya sangat mudah tergoda nak buat benda2 yang memerlukan kemahiran dan kreativiti....yelahh girlie stuff .. contohnyer macam menjahit,memasak,membuat kek atau kuih muih dan macam lagi...benda2 ni sumer memang saya sangat minat nak buat sendiri dari saya msih sekolah rendah lagi....tapi takde peluang nak buat...
Semasa saya mengandungkan anak saya yang ke2,saya benti keje sbb tak tahan dengan arlegic dan morning sickness yang saya hadap setiap hari....huhuh...tapi hanya alasan..sebenarnye saya dah penat & tak larat nak keje kat shopping complex lagi...saya nak keje opis hour..ada masa untuk anak & suami....eh!! apa saya melalut ni...hehheh..berbalik kepada citer saya berhenti kejer tu.....sbb saya dah biasa bekerja..bila dah tak keje tu..ada lah rasa meroyan sikit...tak tau nak buat apa...perut dah mula membesar...asik terbaring jek takleh jadi juga...last2 saya pun rajinlah mengon9...tanya pakcik GOOGLE tu macam2....kemudian saya search pasal kelas menjahit..ada kat area Klang ni buat kelas menjahit..sya pun tanya Encik Suami boleh tak saya belajar menjahit....sebab dia yang kena bayarkan yuran so kenalah pujuk2 cikit hehehe......
 
contoh baju yang saya pelajari
Bermula lah hari saya dengan meng attend kan diri ke Kelas Menjahit Ain Kasih....
macam2 diajar kat situ...ada lebih kurang 9 pasang baju akan saya belajar..excited gak ni..hehhe...dapat gak ilmu....Baju Kurung,Kebaya panjang/pendek,Baju kurung Kedah,Kebaya Kota Baru,Kebarung,Kurung Riau,Cheongsam,Blouse dan macam2 lagi....tapi nasib baik saya sempat habiskan kesemua 9 baju tu...bila masa saya telah melahirkan anak ke2 saya....jadi tak sempat nak belajar baju Lelaki plak...
takpe tu akan jadi agenda saya di hari akan datang....




Tapi sekarang saya sangat suka memasak,buat kuih ,kek,muffin dan macam lagi yang berkaitan dengan makanan...sekarang duk sibuk kumpul resepi....dah jadi buku skrap dah...ada resepi yang saya telah cuba dan succes....bila dah succes g lah bawak kat opis bagi diorang rasa..dan respon sangat memuaskan hati....heheheh..mungkin saya lebih berbakat dalam bidang masakan...sbb saya suka makan....=)
ni serba sedikit resepi yang saya telah cuba...
Karipap kentang

apam polka dot

choc cake wit strawberries

my feverettt Marble Cheese Brownies
Sekian saja untuk kali ni...next time saya akan bagi resepi2 yang saya telah cuba ni...memang tak rugi mencubanya....sumernye sedap2 belaka....Byeeeee!!!!

No comments:

Post a Comment

yang manis yang hensem berkata-kata